The psychomotricity as tool of physical education in infant education

  • Mislene Ferreira Santos de Aquino Centro Universitário de Brasí­lia (UniCEUB), Brasí­lia, DF.
  • Rodrigo Alberto Vieira Browne Universidade Católica de Brasí­lia (UCB), Taguatinga, DF.
  • Marcelo Magalhães Sales Universidade Católica de Brasí­lia (UCB), Taguatinga, DF.
  • Renata Aparecida Elias Dantas Universidade de Brasí­lia (UnB) / Centro Universitário de Brasí­lia (UniCEUB), Brasília, DF.
Keywords: Child development, Motor skills, Preschool

Abstract

The psychomotricity is a tool used by physical education in infant education, aims tocol laborate for the development of children in their motor aspects, cognitive and affective social. This development occurs in order progressive along its growth and its ability to adapt basic needs. When worked in the school context, the psychomotor activities assistin the learning process. Through psychomotricity is possible develop adequately all elements psychomotor, they are: am plemotor coordination, fine motor coordination, laterality, balance, spatial structure, temporal orientation, rhythm and body schema. Thus, psychomotricity needs work in physical education classes in infant education to contribute to the harmonious and integral education of the child.

Author Biographies

Mislene Ferreira Santos de Aquino, Centro Universitário de Brasí­lia (UniCEUB), Brasí­lia, DF.

Licenciada em Educação Fí­sica pelo Centro Universitário de Brasí­lia (UniCEUB), Brasí­lia, DF.

Rodrigo Alberto Vieira Browne, Universidade Católica de Brasí­lia (UCB), Taguatinga, DF.

Estudante de iniciação cientí­fica (PIBIC/CNPq) do Programa de Pós-graduação Stricto Sensu em Educação Fí­sica da Universidade Católica de Brasí­lia (UCB).

Marcelo Magalhães Sales, Universidade Católica de Brasí­lia (UCB), Taguatinga, DF.

Mestre em Educação Fí­sica pela Universidade Católica de Brasí­lia (UCB). Doutorando em Educação Fí­sica pela Universidade Católica de Brasí­lia (UCB).

Renata Aparecida Elias Dantas, Universidade de Brasí­lia (UnB) / Centro Universitário de Brasí­lia (UniCEUB), Brasília, DF.

Doutoranda em Ciências da Saúde pela Universidade de Brasí­lia (UnB); Professora Mestre do Centro Universitário de Brasí­lia (UniCEUB), Brasí­lia, DF.

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Published
2012-12-21
How to Cite
Aquino, M. F. S. de, Browne, R. A. V., Sales, M. M., & Dantas, R. A. E. (2012). The psychomotricity as tool of physical education in infant education. RBFF - Brazilian Journal of Futsal and Football, 4(14). Retrieved from https://www.rbff.com.br/index.php/rbff/article/view/145
Section
Articles: Special Edition