The effect of relationship of extracurricular activities on scholl performance of elementary school II and high school

  • Philippe de Alencar Iwantschuk Programa de Pós-Graduação Lato-Sensu da Universidade Gama Filho - Pedagogia do Esporte e Treinamento dos Jogos Desportivos Coletivos
  • Antonio Coppi Navarro Programa de Pós-Graduação Lato-Sensu da Universidade Gama Filho - Pedagogia do Esporte e Treinamento dos Jogos Desportivos Coletivos. Dr. Engenharia Biomédica, Ms. História da Ciência
Keywords: School performance, Extracurricular activities, Learning difficulty, Formal education

Abstract

The subjects school performance and extracurricular activities relate to this study to see if there is a benefit of these activities to the school performance. As a goal,a comparison was made between students participating and not participating in extracurricular activities, to verify the differences in school performance. Was used a questionnaire with issues open and closed, having answers of multiple choice to be mentioned, in addition to collecting the scores of all students in the study. Noting that,the majority participate in some type of extracurricular activity and allspent more than 7 hours in formal education, pointing as an end result that, extracurricular activities do not present significant influence in relation to school performance. Buchalla and Menezes Filho suggests in his studies, the importance of staying more time in school. Other authors point to the need to establishatriad of teacher-school-family, because this universeis that our students are placed. May conclude that, regard less of the curricular or extracurricular activities are,students should bevery involved with the school, and that, this student is involved in a dynamic context and constant.

References

-Almeida, R. Atividade Extracurriculares Beneficiam Alunos e Professores. 33ª edição. http://portaldoprofessor.mec.gov.br/conteudoJornal.html?idConteudo=954. [s.d.].

-Almeida, R. Música e Teatro Auxiliam na Superação de Desafios. 33ª edição. http://portaldoprofessor.mec.gov.br/conteudoJornal.html?idConteudo=955. [s.d.].

-Almeida, R. Atividades Extras Melhoram Desempenho de Alunos. 33ª edição. http://portaldoprofessor.mec.gov.br/conteudoJornal.html?idConteudo=956. [s.d.].

-Buchalla, A.P. Por Que Cursos Extracurriculares São Importantes?http://educarparacrescer.abril.com.br/aprendizagem/atividades-extras-618810.shtml. 2011.

-Capellini, S.A.;Tonelotto, J.M.F.; Ciasca, S.M. Medidas de Desempenho Escolar: Avaliação Formal e Opinião de Professores. Campinas. Revista de Estudos e Psicologia. Vol.21. Num.2. p.79-90.2004.

-Martinelli, S.C.; Genari, C.H.M. Relação Entre Desempenho Escolar e Orientações Motivacionais. Campinas. Revista de Estudos de Psicologia. Vol. 14. Num. 1. p. 13-21. 2009.

-Menezes Filho, N. Determinantes do Desempenho Escolar do Brasil. São Paulo. Instituto Futuro Brasil, Ibmec-SP e FEA-USP.2007.http://www.cepe.ecn.br/seminarioiv/download/menezes_filho.pdf.

-Pastura, G.M.C.; Mattos, P.; Araújo, A.P.Q.C. Desempenho Escolar e Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade. São Paulo. Revista de PsiquiatriaClínica.Vol. 32. Núm.6. p.324-329 .2005.

-Peres, C.M.; Andrade, A.S. Atividades Extracurriculares: Representações e Vivências Durante a Formação Médica. São Paulo. Livro de Artigos. Tomo II. p. 153-163. 2005.

-Rosa, C.L.L.; Santos, D.T.; Drews. R.; Sawitzki, R.L. Atividades Extracurriculares Desenvolvidas Junto a uma Escola Estadual de Educação Básica do Município de Santa Maria, RS Através do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência, PIBID. Buenos Aires. Revista Digital EFDesportes.com. Ano 16. Num. 155. 2011.

Published
2012-04-09
How to Cite
Iwantschuk, P. de A., & Navarro, A. C. (2012). The effect of relationship of extracurricular activities on scholl performance of elementary school II and high school. RBFF - Brazilian Journal of Futsal and Football, 3(10). Retrieved from https://www.rbff.com.br/index.php/rbff/article/view/110
Section
Articles: Special Edition